söndag 10 februari 2008

Hey!

Nu sitter jag i Karlskoga igen efter 4 timmars tågresa! Skönt att vara framme, men jobbigt att lämna älsklingen kvar hemma i Göteborg :( Vi ses inte igen förrän om två veckor å jag saknar honom redan. Men det kommer gå bra för nu är det inte mycket kvar på min untbildning! Bara 5 veckors vfu och en vecka med opponering på slutarbetet! Håll tummarna för att det går bra ;)

Och i fredags skrev jag på papprena för jobbet! Den 1 april börjar jag och jag längtar så mycket. Jobbet blev på den förskola jag hade hoppats på och jag fick jobba på en småbarnsavdelning! Kan det bli bättre?! Troligtvis kommer det även bli en liten lönehöjning under året med ;) hihi

Sen fick vi beskedet idag att vi får vårt akvarium :) Älsklingen å jag har ju alltid önskat oss ett och nu är det vårt! Ett akvarium på 50 liter blire! As stort ju, men de blir toppen! Bara att hitta några fina och bra fiskar nu!! Något förslag på någon bra fisk kanske? Kanske en algätande fisk iallafall..så man slipper rengöra så ofta!

Sen måste jag säga att det snart är vår, iallfall i göteborg! Hittade de första snödropparna hemma hos älsklingens föräldrar igår! Jisses, det är ju bara februari! Men i Kina är det kaos, där har kraftiga snöoväder dragit fram. Helt sjukt! Hoppas det går bra för folket därnere, uch å fy!

Ne, nu blir det lite avkoppling innan det är läggdags. Imorrn är det ju inte sovmorron längre, något man får vänja sig vid nu när man inte är student längre. Som student vänjer man sig lätt vid sovmorgon väldigt ofta hehe ;) Klockan ringer ju redan halv 7 imorrn.

Puss & Kram!

Inga kommentarer: