lördag 26 april 2008

Road trip!

Nu har jag inte uppdaterat denna blogg på ett bra tag. Har haft fullt upp med jobb osv! Men nu är jag igång igen. Har inte fått tillbaka min sömnsjuka som jag drabbades av i förra veckan, men jag har fått världen hosta och ibland tappar jag rösten totalt. Jag har jobbat i snart en månad och i nåt år får man gå och dras med förkylningar innan man blir emun mot alla snörvliga barn. Känns som man bara torkar deras näsor ibland!

Nu har vi precis kommit hem från en roadtrip till Karlskoga. Känns som om jag forfarande är ute och åker, allt bara gungar. Hela 60 mil tror jag faktiskt att det blev!! Jag fick iallafall hem alla möbler som jag hade kvar i karlskoga, så nu är det jobbiga kvar. Att veta vart allt ska ta vägen. Troligtvis kommer allt upp blocket eller liknande inom en snar framtid. Här hemma har vi tyvärr ine plats för något. Förutom en gammal spegel med guldram som ikväll fick hamna på väggen i hallen!

Så nu ska jag och min underbara fästman sitta i soffan och bara mysa framför en av alla 10 filmer vi köpte förra helgen. Då jag också måste berätta om ett otäckt möte vi hade när vi bara sotg och väntade på bussen. Helt plötsligt kommer det fram en alkolist eller likande. Som de flesta så trodde vi bara att han ville säga ett par ord, men han var verkligen aggresiv. Tur att var mitt på dagen och fullt med människor runt omkring för han var nära på att slå till os, stog och hotade oss. Har nog aldrig blivit så rädd som då. Kan tyvärr inte hjälpa att tycka synd om såna människor, att det kan gå så fel i livet för vissa.

Jag är iallafall världens lyckligaste människa just nu, vilket inte alltid varit fallet, men någon gång tror jag det vänder för alla. Det har det gjort nu, för mig :)

Peace

1 kommentar:

Anonym sa...

Inget sa du till mig att du skulle komma upp till Kga va.. din lilla råtta :P